بک لینک ها پیوندهایی از صفحه ای در یک وب سایت به دیگری هستند. اگر شخصی به سایت شما پیوند داد ، پس یک بک لینک از آنها دارید. اگر به وب سایت دیگری پیوند دهید ، آنها نیز یک بک لینک از طرف شما دارند.
به عنوان مثال ، این کلمات یعنی انتشار ویدئو به YouTube پیوند دارند ، بنابراین آنها اکنون بک لینک از طرف ما دارند.
چرا پیوندها مهم هستند؟
بک لینک ها با سه چیز اصلی کمک می کنند.
1. رتبه بندی
موتورهای جستجو مانند Google بک لینک را به عنوان رأی اعتماد می بینند. به طور کلی ، هرچه تعداد صفحات وب شما رای بیشتری داشته باشد ، احتمال بیشتری برای رتبه بندی پرس و جوهای جستجوی مربوطه وجود دارد.
چگونه می دانیم؟ ما چندین مرتبه عوامل رتبه بندی مبتنی بر پیوند را مطالعه کرده ایم و همیشه همین موضوع را می یابیم: تعداد پیوندهای پشتیبان از وب سایتهای منحصر به فرد (حوزه های ارجاع) با ترافیک جستجوی ارگانیک ارتباط کامل دارد.
2. قابلیت کشف
موتورهای جستجو مطالب جدیدی را با استفاده مجدد از صفحاتی که قبلاً می دانند برای بررسی لینک های جدید ، پیدا می کنند.
از آنجا که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات غیرمعمول صفحات محبوب را مرور می کنند ، در صورت دریافت بک لینک از صفحات محبوب ، ممکن است مطالب شما را سریعتر کشف کنند.
3. ترافیک ارجاع
بک لینک ها برای اشاره مردم به منابع مفید وجود دارد. به همین دلیل قابل کلیک هستند.
هنگامی که شخصی روی پیوند وب سایت شما کلیک می کند ، شما از مراجعه به سایت استفاده می کنید.
چه چیزی باعث ایجاد بک لینک خوب می شود؟
همه لینک دهنده های مساوی ایجاد نمی شوند. در اینجا برخی از ویژگی های بسیاری که به کیفیت و ابزار بک لینک کمک می کنند آورده شده است.
ارتباط
Google مقدار بیشتری را در بک لینک های مربوطه قرار می دهد زیرا افراد به احتمال زیاد روی آنها کلیک می کنند. این چیزی است که آنها در ثبت اختراع "معقول سورپر" در مورد آن صحبت می کنند.
این به معنای واقعی چیست؟ اگر یک لوله کش از دو صفحه دارای بک لینک باشد ، یکی در مورد گربه ها و دیگری در مورد نصب دیگهای بخار ، احتمال وجود دوم بیشترین ارزش را دارد.
این ایده همچنین در سطح دامنه اجرا می شود.
خوانندگان Plumbing.com به احتمال زیاد روی پیوند به وب سایت لوله کش کلیک می کنند تا خوانندگان cats.com.
قدرت
پیوندهای پشتیبان از صفحات وب قوی معمولاً "اقتدار" بیشتری نسبت به صفحات ضعیف منتقل می کنند.
اقتدار در سطح صفحه چیزی است که ما چندین بار مورد مطالعه قرار داده ایم ، و بین آن و ترافیک ارگانیک رابطه روشنی پیدا کرده ایم.
با این کار ، بک لینک ها از صفحات قوی همیشه اقتدار بیشتری را منتقل نمی کنند.
حق ثبت اختراع اصلی Google اعلام کرده است که اختیارات بین همه پیوندهای برون مرزی در یک صفحه وب به طور مساوی تقسیم می شود. بنابراین اگر از دو صفحه بک لینک دارید و یکی پیوندهای خروجی بیشتری نسبت به دیگری دارد ، پس با همه مساوی بودن ، پیوند صفحه با تعداد پیوندهای خروجی کمتر اقتدار بیشتری را منتقل می کند.
آیا این روزها مواردی ساده هستند؟ احتمالا نه. Google دارای تعداد حق ثبت اختراع نسبتاً زیادی است که روشهای مختلفی را برای اختصاص ارزش به بک لینک ها توصیف می کند.
بعلاوه ، پیوندهای داخلی نیز به اقتدار صفحه کمک می کنند.
ترافیک
بک لینک از صفحات پر ترافیک معمولاً ترافیک ارجاع بیشتری را نسبت به صفحات کم ترافیک برای شما ارسال می کند. این واضح است سوال واقعی این است که آیا بک لینک از صفحات پر ترافیک بیش از صفحات کم ترافیک بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟
این سوالی است که اخیراً سعی کرده ایم به آن پاسخ دهیم. صفحات رده بالا را برای 44،589 کلمات کلیدی بدون مارک گرفتیم و به ترافیک ارگانیک به صفحات پیوند یافته به آنها نگاه کردیم.
این چیزی است که ما یافتیم:
داستان کوتاه بلند ، یک رابطه کوچک اما واضح بین رتبه بندی و بک لینک از صفحات دارای ترافیک جستجوی ارگانیک وجود دارد. با این حال ، تعداد پیوندهای بسیار زیاد از وب سایتهای منحصر به فرد (دامنه های ارجاع) و قدرت سطح صفحه اهمیت بیشتری دارند.
تعیین سطح
از آنجا که افراد به احتمال زیاد روی پیوندهای برجسته کلیک می کنند ، برخی از پیوندها در صفحات وب بیشتر از سایرین اقتدار دارند.
بیل اسلاوسکی در مورد این مورد در تحلیل خود درباره ثبت اختراع "منطقی Surfer" به روز شده گوگل صحبت می کند.
اگر پیوند در قسمت محتوای اصلی یک صفحه باشد ، از یک قلم و رنگی استفاده می کند که می تواند آن را برجسته کند ، و از متنی استفاده می کند که احتمالاً ممکن است شخصی روی آن کلیک کند ، می تواند در یک مقدار عادلانه از آن عبور کند. رتبه صفحه. از طرف دیگر ، اگر ویژگی هایی را ترکیب کند که باعث می شود بر روی آن کمتر کلیک شود ، مانند قرار گرفتن در پاورقی یک صفحه ، در همان متن رنگی با بقیه متن در آن صفحه و همان نوع فونت ، و از متن لنگرهایی استفاده می کند که مورد توجه مردم نیست ، ممکن است در PageRank زیادی نگذرد.
بیل اسلاوسکی
بیل اسلاوسکی ، بنیانگذار سئو توسط دریا
این موضوع را هنگام پیگیری لینک در نظر بگیرید. اگر احتمالاً پیوند شما به پاورقی سایت یا پنجاه سایت دیگر در ستون کناری ختم می شود ، انرژی خود را در فرصت های دیگر قرار دهید.
در مقابل nofollowed دنبال کرد
پیوندهای برگردان معمولاً بر رتبه بندی صفحه پیوندی تأثیر نمی گذارند- گرچه می توانند.
از آنجا که ساخت لینک زمان و تلاش می کند ، بهتر است برای گرفتن پیوندهای دنبال شده در اولویت قرار بگیرید. اگر پیوندی ناموزون دریافت کردید ، فقط هیاهو نکنید. هنوز هم می تواند ارزش SEO داشته باشد.
خواندن توصیه شده: پیوند Nofollow چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید
متن لنگر
متن لنگر به کلمات قابل کلیک است که بک لینک را تشکیل می دهد.
گوگل می گوید متن لنگر در ثبت اختراع اصلی خود بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
Google از چندین تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو شامل رتبه صفحه ، متن لنگر و اطلاعات مجاورت استفاده می کند.
به گفته این ، وقتی ما رابطه بین متن لنگر و رتبه بندی را در 384.614 صفحه بررسی کردیم ، همبستگی ها ضعیف بود.
بنابراین اگر متن لنگر مهم باشد ، به اندازه سایر موارد اهمیتی ندارد.
SIDENOTE اگر از طریق دسترسی به بک لینک استفاده می کنید ، معمولاً کنترل زیادی روی متن لنگر مورد استفاده هنگام پیوند به سایت خود ندارید. این یک چیز خوب است این به طبیعی نگه داشتن چیزها کمک می کند و همچنین علامت آن است که پیوندی که به دست آورده اید از کیفیت خاصی برخوردار است.
نحوه چک کردن لینک های برگشتی
دو روش برای چک کردن لینک های برگشت وب سایت یا صفحه وب وجود دارد. روش اول فقط برای سایتهایی که متعلق به شماست کار می کند. برای بررسی لینک های برگشت به وب سایت یا صفحه وب دیگر ، از دوم استفاده کنید.
بررسی پیوندهای پشتی در کنسول جستجوی Google
کنسول جستجوی Google اطلاعاتی درباره ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت و عملکرد کلی شما ارائه می دهد. استفاده رایگان است - فقط برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید.
پس از ورود به سیستم ، روی "پیوندها" در نوار کناری کلیک کنید.
شماره زیر "پیوندهای خارجی" تعداد کل لینک دهنده های منحصر به فرد به وب سایت را نشان می دهد.
در زیر این سه گزارش وجود دارد.
بالای صفحه های مرتبط: مرتبط ترین صفحات در وب سایت شما.
سایتهای پیوند دهنده برتر: سایتهایی که دارای بیشترین لینک در وب سایت شما هستند.
متن پیوند بالا: متداول ترین لنگرها هنگام پیوند به وب سایت شما هستند.
اگر تازه وارد کنسول جستجو هستید ، با گزارش صفحات مرتبط با بالا شروع کنید.
سپس بر روی هر URL کلیک کنید تا وب سایت های مرتبط با صفحه خاصی را مشاهده کنند.
سپس بر روی هر وب سایت کلیک کنید تا ببینید کدام یک از صفحات آن به آن صفحه پیوند دارند.
چک کردن لینک های بک لینک با استفاده از یک چک لیست لینک دهنده شخص ثالث
برای چک کردن بک لینک به وب سایتی که متعلق به آن نیستید ، از ابزاری مانند چک برگردانی رایگان Ahrefs استفاده کنید.
فقط کافی است یک دامنه یا URL وارد کنید ، و دکمه "بررسی لینک های پشتی" را بزنید.
تعداد کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده (پیوندها از وب سایت های منحصر به فرد) ، به علاوه 100 لینک دهنده برتر را مشاهده خواهید کرد.
برای هر بک لینک ، چند جزئیات را مشاهده خواهید کرد ، از جمله:
مراجعه به صفحه: صفحه مربوط به هدف است.
رتبه بندی دامنه (DR): قدرت وب سایت پیوند دهنده.
رتبه بندی URL (UR): قدرت صفحه پیوند دهنده.
ترافیک: کل تخمین ماهانه جستجوی ارگانیک ماهانه به صفحه پیوند.
لنگر و بک لینک. لنگر و متن پیوند اطراف آن.
SIDENOTE جستجوگر بک لینک رایگان ما فقط یک بک لینک در هر دامنه را نشان می دهد.
برای دیدن پنج لنگر که اغلب استفاده می شود ، گزارش "5 لنگر برتر" را بررسی کنید.
برای دیدن پنج صفحه مرتبط ترین ، گزارش "5 صفحه برتر" را بررسی کنید.
برای دیدن لیست کامل لینک های برگشتی برای هر صفحه یا وب سایت ، از سایت Ahrefs Explorer Site استفاده کنید.
چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید
سه راه برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر وجود دارد: ایجاد آنها ، کسب درآمد ، یا ساختن آنها.
کسب بک لینک
این در شرایطی است که افراد محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، رسانه های اجتماعی یا دهان و دندان کشف می کنند و پیوند به صفحه شما را انتخاب می کنند. به ترتیب کلمات ، بک لینک به دست آمده ارگانیک است.
شما می توانید با ایجاد مطالب واقعاً مفیدی که مردم می خواهند به آنها پیوند دهند ، شانس خود را برای کسب بک لینک های بیشتر بهبود بخشید.
ایجاد بک لینک
این درحالی است که از طریق وب سایت های دیگر پیوندهایی را به سایت خود اضافه می کنید. مثالها شامل ارسال به دایرکتوریهای تجاری ، ترک نظرات در وبلاگ و پاسخ به موضوعات انجمن است.
بک لینک
این در شرایطی است که شما به سایر صاحبان سایت ، ویراستاران یا وب مسترها دسترسی پیدا می کنید و از آنها می خواهید تا به صفحه شما پیوند دهند. برای این که کار کند ، شما باید یک گزاره ارزش واضح داشته باشید. این جایی است که تاکتیک های ایجاد پیوند وارد می شود.
در اینجا چند مورد آزمایش و آزمایش شده آورده شده است:
وبلاگ نویسی مهمان: برای نوشتن یک پست یک وب سایت دیگر پیشنهاد دهید.
ساختمان پیوند شکسته: پیوندهای مرده مربوط را در سایت های دیگر پیدا کنید ، سپس به پیوند برسید و پیوند کاری خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. (برای انجام این کار می توانید از چک کننده پیوند شکسته ما استفاده کنید.)
تکنیک آسمان خراش: مطالب مرتبط با تعداد زیادی پیوند را پیدا کنید ، چیزی بهتر کنید ، سپس از کسانی که به اورجینال پیوند دارند بخواهید در عوض به شما لینک دهند.
ذکرهای نامشخص: ذکرهای نامشخص از مارک خود را پیدا کنید ، سپس از نویسنده بخواهید که این ذکر را قابل کلیک کند.
درباره این تاکتیک ها و دیگران در ویدیو و پست های زیر اطلاعات کسب کنید.
افکار نهایی
بک لینک وقتی مهم است که در موتورهای جستجوگر مانند گوگل رتبه بندی شود. گفته می شود ، همه بک لینک ها برابر نیستند. ارتباط ، جایگذاری و سایر ویژگی ها همه به کیفیت و ابزار یک لینک کمک می کنند.
به عنوان یک قاعده کلی ، دستیابی به پیوند آسان تر ، ارزشمندتر خواهد بود.
دیدگاه ها ۰ هیچ نظری هنوز ثبت نشده است